Valpkurs, Dag 2

Ja, som ni ser så har matte fixat iordning min blogg lite grann, hon ska göra en ny header snart oxå, kanske nu i helgen? Vi får se. Och som ni ser på rubriken har jag vart på valpkurs, igår, jätte kul och massa fina och roliga vovvar, vi fick öva på att gå fint förbi hundar, och att ha kontakt med matte helatiden. Det gick jätte bra! Och senare så blev det lite att vi fick vänta i bilen, för alla skulle gå in och prata, så jag låg i min lilla bur och bara väntade på matte och hennes mamma. Senare kom dom ut igen, och då gick vi till gräsplanen, och det blev lite avslappnings övning, alla skulle klappa och klia sina vovvar på bringan(magen). Det var skönt, sen skulle kursledarna kunna hälsa på matte och att jag satt helt still på rumpan, och det klara jag super bra. Och sitt kunde jag ju redan första veckan jag kom till matte, och efter dett skulle vi träna på lite inkallning, det gick oxå bra, sen var det slut för dagen, och vi åkte hem. Läxan till nästa gång, var att: Läsa ett häfte vi fick, och vi skulle prata lite om "hund i bil", varsegod och massor av annat, och jag och matte vi längtar redan!

Kram Jessie! <3

Kommentarer
Postat av: JENNIE & EXXA SPEXXA

Naw vad roligt! Saknar valpkursen såå mkt! Ska ni gå några fler kurser sen? Vi har gått kontaktkurse och nu håller vi på med lydnaden. I vinter blir det även agility :)

2008-10-03 @ 10:31:39
URL: http://exxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0