Valpkurs Avslutning

Ja idag var det valpkurs avslutning, och den inleddes med lite spår.

jag var lite seg men klarade det tillslut, hehe 

Och efter det blev det lite kontakt övning och prat.

Sen så var det dags att köra något dom använde i armén, Jag och Matte hade täten.

Vi skulle följa ledarens order, och det gick finemang!

Hon började med orden: Flankerna!

Vi gick på en lååång linje.

Och vi skulle gå samtidigt, och sen sa hon: Flankarna Halt!

Då skulle dom som var på kanterna stanna, sen höll det på så tills vi bildat en plog.

Efter det tog vi täten igen och Bildade en cirkel, vi gick 3 steg in, halt, 2 steg in, halt, 1 steg in, halt och gosa med vovvarna.

Det var slut på det, sen skulle vovvarna sättas i bilen, och resten av mattes kompisar gick in och pratade om vår framtid, och dom hade läxförhör och matte fick frågan: Hur tränar man hundens Nos?

Den var enkel, hon rablade upp lite övningar. Hon är lite blyg för jag är ju yngst. Och vi fick diplom och lite hundgodis, och vad dom inte visste var ju att Matte hade med diplom till dom, och dom blev så glada! Och sen kom lilla Kråkan in, och visade sin ryamatta, med godis, och han var så duktig. Och han hade en utlottning av ett gosedjur. Det blev Danske/Svenska Gårdshunden Nisse som vann.

Sen blev det prat om framtida kurser, och matte anmälde mig till Kontakt kursen, som kommer vara i vår, alla anmälde sig, så kul!

KLICKBAR BILD!

Valpkurs

Jessie <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0